Consulent Inkomen – Zuid-Holland
Introductie
Wil jij aan de slag als Consulent Inkomen bij een mooie gemeente? Zoek dan niet verder! Je kan voor 32-36 uur in de week aan de slag als Consulent Inkomen bij een prachtige gemeente in Zuid-Holland! Klinkt dat als iets voor jou? Lees dan snel verder!
Organisatie
De gemeente is een ambitieuze organisatie met ca 650 medewerkers. Onze ambitie is om de Beste Gemeentelijke Dienstverlener van Nederland te zijn. Dit vraagt veel van onze medewerkers. Als organisatie doen wij er alles aan om onze medewerkers hier optimaal in te faciliteren, op een maatschappelijk verantwoorde manier (MVO). Bijvoorbeeld door vorm te geven aan Het Nieuwe Werken: slimmer, efficiënter en effectiever werken, gebruik makend van nieuwe technologieën. Ons hypermoderne kantoor biedt alle mogelijkheden om optimaal te flexwerken (flexibel, tijd- en plaats onafhankelijk). Dit creëert nieuwe vormen van samenwerking, meer eigen verantwoordelijkheid; eigen creativiteit en oplossingsgerichtheid. Ook zoeken wij bewust de verbinding met elkaar. Dit alles doen we onder het motto: Vertrouwen, Verbinden en Verantwoordelijkheid.
Binnen de afdeling WIJZ werken wij met diverse teams samen op het gebied van Werk, Inkomen, Jeugd en Zorg.
Wij verzorgen de complete dienstverlening, in samenwerking met onze partners, binnen het sociaal domein. Dit doen wij ook op het gebied van werk en inkomen, een een stukje leerplicht.
Plezier en hard werken gaan hand in hand binnen WIJZ en hierbij is de klant altijd ons uitgangspunt. Wat heeft iemand of een gezin nodig van ons? Waar kunnen wij ondersteuning bieden en toegevoegde waarde leveren? Samenwerking en team overstijgend verantwoordelijkheid nemen is hierin essentieel.
In de snelheid van alle ontwikkelingen binnen het sociaal domein inspireren we elkaar tot nieuwe ideeën. Van medewerkers vragen wij een open houding, (eigen) verantwoordelijkheid en flexibiliteit. We nodigen elkaar uit om vanuit betrokkenheid, respect en waardering samen te werken. Deze manier van werken draagt bij aan de groei van onze teams en die van jou.
Functie
Als Consulent Inkomen draag je zorg voor het innemen en afwikkelen van aanvragen in het kader van de P-wet, IOAW en IOAZ en bijzondere bijstand. Hierbij gaat het om het hele proces, van de aanvraag levensonderhoud en bijzondere bijstand als caseloadbeheer. Je doet onderzoek, maakt rapportages en neemt beslissingen in het kader van eerdergenoemde wet- en regelgeving. Je werkt multidisciplinair samen met de consulenten werk, jeugd en zorg. Van belang is dat er integraal wordt gewerkt waarbij de samenwerking met de diverse disciplines essentieel is.
- Voer (intake)gesprekken met onze inwoners en besteed daarbij aandacht aan alle domeinen van ons werkveld
- Beheer je eigen caseload door verschillende onderzoeken uit te voeren, stel rapportages en beschikkingen op en handel zelfstandig aanvragen levensonderhoud en bijzondere bijstand af op grond van de Participatiewet en IOAW
- Verstrek informatie over het minimabeleid en wijs de inwoner de weg naar andere gemeentelijke regelingen
Hoe ziet jouw dag er uit?
Vandaag begin je de werkdag op kantoor (maar thuis kan ook als je geen afspraken hebt staat). Je leest je mail en beantwoordt alvast een aantal berichten. Ook je voicemail berichten luister je af en je belt de klant terug. Je bereidt je intake voor een aanvraag om algemene bijstand voor die op een vaste dag voor je gepland wordt. Zijn alle benodigde bewijsstukken tijdens het gesprek ingeleverd? Dan beoordeel je aan de hand van wet- en regelgeving het recht op een uitkering en handel jij de aanvraag af. Je maakt een rapport en beschikking. Ontbreken er toch nog gegevens? Dan vraag je de ontbrekende gegevens op. Daarna kijk je of er nog aanvragen om bijzondere bijstand binnen zijn gekomen en behandel je deze. Na een lekkere lunch in het bedrijfsrestaurant heb je een overleg met collega´s van andere afdelingen waarin je een uitdagende situatie bespreekt. Na dit overleg heb jij nog een afspraak met een klant met een grote afstand tot de arbeidsmarkt, die je minstens 1 keer per jaar spreekt. Tijdens dit ongedwongen gesprek bekijk je of de klant gebruik maakt van alle minimaregelingen, of er sprake is van schuldenproblematiek en/of andere problemen waarmee je de klant kunt helpen. Indien nodig verwijs je de klant door. Tevens bespreek je of er behoefte is aan vrijwilligerswerk of dagbesteding en kan de klant vragen stellen. Je legt het verslag vast in een rapportage. Je hebt vandaag veel afgerond dus tijd om naar huis te gaan, morgen weer een dag!
Functie eisen
- Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau
- Aantoonbare werkervaring met het uitvoeren van de P-wet in de afgelopen 5 jaar
- Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring in werken met Suite voor Sociaal Domein in de afgelopen 3 jaar
- Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring als Consulent Inkomen in de afgelopen 5 jaar
- Analytisch vermogen, Klantgerichtheid, Kwaliteitsgerichtheid
- Is in staat om een netwerk rond de inwoner te activeren en heeft daarbij oog voor de draagkracht van het netwerk (denk hierbij aan mantelzorgers).
Aanbod
Wij van Marcenbas bieden jou een kans om als Consulent Inkomen aan de slag te gaan voor 32-36 uur in de week bij een prachtige gemeente in Zuid-Holland. Klinkt dit als iets voor jou? Reageer dan snel!
Dit is een schaal 9 functie (€2.850 – €3.950).
Meer weten? Neem dan contact op met Bas de Lange 06-29479030 of Alban Zymberi 06-21192203 of mail basdelange@marcenbas.nl.
Inlichtingen
Bas de Lange 06-29479030