Klantmanager Wmo Huishoudelijke Ondersteuning – Zuid-Holland
Introductie
Ben jij een energieke Klantmanager die binnenkort tijd heeft voor een nieuwe uitdaging in Zuid-Holland voor 36 uur in de week? Dan is deze functie voor jou! Wil je meer weten over jouw nieuwe uitdaging? Lees dan snel verder!
Organisatie
We willen mensen ondersteunen om zo lang mogelijk zelfstandig te kunnen blijven functioneren en voluit mee te kunnen doen in de samenleving. In Breda doen we het samen en kijken we naar elkaar om. Soms lukt het niet om zelf tot een oplossing te komen voor een probleem dat een inwoner ervaart in de zelfredzaamheid. Dan staan we klaar! Iedereen voor wie ondersteuning noodzakelijk is, krijgt ondersteuning. Vanuit die gedachte geven we uitvoering aan de verantwoordelijkheid die we hebben voor de uitvoering van de Wet maatschappelijke ondersteuning.
Deze tijdelijke functie Klantmanager Wmo, gericht op Huishoudelijke Ondersteuning is een onderdeel van het projectteam dat zich bezighoudt met het terugdringen van de achterstanden van de meldingen waarin gevraagd wordt om (verlenging van) ondersteuning bij het voeren van het huishouden. Dit projectteam staat naast het brede uitvoeringsteam van de keten Maatschappelijke Ondersteuning.
We zijn in verband met toegenomen werkzaamheden zoeken we ter ondersteuning 3 tijdelijke nieuwe collega’s die samen met ons de schouders er onder willen zetten.
Er is veel vrijheid maar ook gezamenlijke verantwoordelijkheid om met elkaar het werk te verzetten. De onderlinge lijntjes tussen de teams van management-beleid-kwaliteit-contractmanagement-zorgadministratie en de uitvoerende teams (klantmanagers) zijn erg kort, informeel en constructief. We werken samen aan de dienstverlening in de gemeente waarbij vertrouwen de basis is!
Functie
Je voert (telefonisch of live) het gesprek met klanten die problemen ervaren op het gebied van het voeren van het huishouden. Ze krijgen het op eigen kracht niet meer voor elkaar.
In de zoektocht met de klant naar een passende oplossing voor de ondersteuningsvraag maak je gebruik van je specifieke deskundigheid, creativiteit en je organisatievermogen. Ook andere problemen kunnen aan de orde komen en daarover stem je af met collega’s. Uiteindelijk stel je vast of en welke voorziening noodzakelijk is om vanuit de Wmo te verstrekken. Voorzieningen kunnen zowel in Zorg in natura als in een Pgb verstrekt worden.
Je doet veel zelfstandig, maar je werkt ook nauw samen met collega’s binnen het wijkteam, alsmede partijen uit het voorliggend veld (o.a. maatschappelijk werk) en met aanbieders van Wmo-diensten en voorzieningen. De klantmanager betrekt uiteraard daar waar naar nodig andere gemeentelijke professionals op het terrein van Wmo, werk en inkomen, schulden, jeugd etc.
Dit alles wordt door jou verwerkt in het systeem Suite en/of Wiz portaal waarmee je de realisatie van voorzieningen in gang zet en kunt monitoren.
Functie eisen
Opleiding/ervaring
- Afgeronde relevante HBO opleiding is een pre;
- Gelijksoortige werkervaring als in de functie gevraagd is een pre
Aantoonbare affiniteit/kennis:
- Met de bedoeling van de Wet Maatschappelijke Ondersteuning;
- Kennis van het Sociaal domein (Voorliggend + Maatwerkvoorzieningen);
- Juridische context van de Wmo.
Aanbod
Naast je eigen caseload vanuit het project heb je ook een verantwoordelijkheid richting je collega’s. Samen kunnen en willen werken moet in je voorkeurshouding aanwezig zijn.
Herken jij jezelf hierin en ben jij degene die hier met passie invulling aan wil geven?
Dit is een schaal 9 functie (€2.850 – €3.950).
Meer weten? Neem dan contact op met Bas de Lange 06-29479030 of Alban Zymberi 06-21192203 of mail basdelange@marcenbas.nl
Inlichtingen
Bas de Lange 06-29479030