Consulent Participatiewet – Regio Amsterdam
Organisatie
De gemeente staat voor een aanpakmentaliteit. We luisteren, denken mee en beslissen samen om echt een verschil te maken en vanuit mogelijkheden te werken. De gemeente is betrokke waar inwoners meedoen en waar we elkaar ondersteunen. Samen werken we aan een ondernemende, sociale, veilige en duurzame gemeenschap. Onze visie op dienstverlening, ‘Goed geregeld, graag gedaan!’ – oftewel 4G – staat hierbij centraal.
De gemeente werkt aan grote uitdagingen. Zo zijn we bezig met de invoering van de Omgevingswet, het uitbreiden van digitale mogelijkheden voor inwoners en medewerkers, en het realiseren van klimaatneutraal in 2050. Daarnaast richten we ons op het versterken van het toerisme als onderdeel van de metropoolregio en zorgen we voor maatwerk in onze dienstverlening voor álle inwoners.
Functie
Je hebt regelmatig gesprekken met inwoners om te bepalen wat zij nodig hebben om volwaardig te kunnen participeren, waarna je een Plan van Aanpak opstelt. Je beheert een caseload, voornamelijk met jongeren onder de 27 jaar, waarbij je zowel de rechtmatigheid van de uitkering controleert als de voortgang van de geboden ondersteuning bewaakt. Daarnaast behandel je zelfstandig aanvragen voor levensonderhoud en bijzondere bijstand.
Functie eisen
– Een afgeronde opleiding op hbo bachelor niveau;
– Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 3 jaar als consulent inkomen en participatiewet;
– Aantoonbare werkervaring met de leeftijdsgroep tot 27 jaar
Inlichtingen
Erik Jansen 06-21192203