Inkomensbegeleider – Gemeente Oude IJsselstreek
Organisatie
Werken bij de gemeente Oude IJsselstreek betekent bijdragen aan de brede welvaart van onze inwoners. Welvaart krijgt bij ons een persoonlijke betekenis: voor de één is dat volop groen, voor de ander een bloeiende economie en weer iemand anders vindt een inclusieve samenleving het belangrijkst. Daarom zetten we ons dagelijks in op allerlei terreinen zodat iedereen veilig, gezond en gelukkig kan wonen, werken, leren en recreëren.
Of het nu gaat om het aanleggen van wegen en fietspaden, het verstrekken van bouwvergunningen, het sluiten van huwelijken of het ontwikkelen van een duurzaam bedrijventerrein, wij zorgen ervoor dat iedereen mee kan doen in het dagelijks leven. We stappen actief de leefwereld van onze inwoners binnen om écht te begrijpen wat er speelt en te doen wat nodig is. Daarbij maken we steeds een zorgvuldige afweging tussen het individuele en het algemeen belang, het maatschappelijk effect, beschikbare middelen en geldende regels.
Met ruim 300 collega’s in 25 teams is onze organisatie divers en dynamisch. Van generalisten tot specialisten, van doeners tot denkers: we delen de passie om net dat stapje extra te zetten. We voeren niet alleen regels uit, maar wegen continu af en maken er iets beters van. We geloven in het oplossend vermogen van de samenleving en werken vanuit vertrouwen, samen met onze inwoners. Incidenten zien we niet als problemen, maar als kansen om te leren en onze aanpak te verbeteren. Zo bouwen we samen aan een sterke en veerkrachtige gemeente waar iedereen welkom is.
Functie
Als inkomensbegeleider ben jij het vaste aanspreekpunt voor inwoners die ondersteuning nodig hebben op het gebied van inkomen en bijstand, vanaf de aanvraag tot en met de beëindiging van de ondersteuning. Je beoordeelt zorgvuldig of inwoners in aanmerking komen voor inkomensondersteuning en herkent complexe (hulp)vraagstukken. Hierbij schakel je de juiste partners in om samen met de inwoner tot de beste oplossing te komen. Je werkt nauw samen met collega’s, zoals andere inkomensbegeleiders en loopbaanbegeleiders, en bewaakt de rechtmatigheid van de uitvoering van de Participatiewet. Daarnaast zorg je voor een snelle, nauwkeurige en goed onderbouwde afhandeling van rapportages en beschikkingen. Dankzij jouw oog voor detail werk je accuraat, behoud je het overzicht en weet je prioriteiten effectief te stellen.
Functie eisen
- Je hebt minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 2 jaar als inkomensbegeleider met caseloadbeheer en aanvragen;
- Je hebt een aantoonbare opleiding op minimaal hbo bachelor niveau.
Inlichtingen
Bas de Lange – 0629479030