Projectleider Versterken van de sociale basis – Regio Utrecht
Organisatie
In deze regio werken meerdere gemeenten nauw samen met gecontracteerde zorgaanbieders om inwoners zo goed mogelijk te ondersteunen met passende zorg. Deze samenwerking bestrijkt het hele proces: van beleidsvorming en ontwikkeling tot zorgtoewijzing, het vaststellen van tarieven en het uitwisselen van gegevens rondom jeugdhulp en Wmo.
Functie
De projectleider is verantwoordelijk voor het versnellen en coördineren van de inrichting van de benodigde voorzieningen binnen de betrokken gemeenten, zowel gezamenlijk als individueel, met als doel de overgang van het voorveld naar het hoofdveld te realiseren. Daarnaast zorgt de projectleider voor beleidsmatige samenhang tussen de gemeenten – niet alleen met het oog op deze specifieke opgave, maar ook in relatie tot het bredere regioplan. Hij of zij speelt een actieve rol in de bestuurlijke afstemming en besluitvorming, waarbij zowel de voortgang van deze opgave als de samenhang met andere regionale thema’s bewaakt wordt. Ook neemt de projectleider deel aan de projectgroep die zich bezighoudt met de inkoopstrategie.
Functie eisen
- Minimaal 5 jaar beleidsmatige ervaring op het gebied van Jeugd en/of Wmo.
- Aantoonbare ervaring in een regionale samenwerking sociaal domein.
- HBO/WO
Inlichtingen
Bas de Lange 06-29479030